Dział Ewidencji i Świadczeń
Do zakresu zadań podstawowych Działu Ewidencji i Świadczeń należy w szczególności:
- rejestrowanie zgłaszających się osobiście lub elektronicznie bezrobotnych
i poszukujących pracy oraz prowadzenie ewidencji tych osób, - ustalanie uprawnień w zakresie uznania lub odmowy uznania danej osoby za bezrobotną oraz utraty statusu bezrobotnego,
- ustalanie uprawnień do świadczeń z tytułu bezrobocia,
- przyjmowanie oświadczeń osób bezrobotnych o uzyskiwanych przychodach oraz innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień przewidzianych w ustawie,
- informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy o przysługujących im prawach i obowiązkach oraz o formach pomocy PUP i możliwości ich zastosowania,
- udzielanie informacji i wyjaśnień zainteresowanym osobom dotyczących zakresu zadań PUP,
- udostępnianie klientom PUP informacji w formie broszur, ulotek itp.,
- przygotowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych i zaświadczeń w trybie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie upoważnień udzielonych przez Starostę,
- prowadzenie postępowań administracyjnych, w tym dotyczących odwołań od decyzji w sprawach bezrobotnych i poszukujących pracy,
- wyrejestrowywanie osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
- realizacja zadań z zakresu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych osób bezrobotnych w szczególności przyjmowanie wniosków bezrobotnych o zgłoszenie ich oraz członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,
- współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o świadczeniach przedemerytalnych,
- współpraca z organami rentowymi, urzędami skarbowymi oraz innymi organami i instytucjami,
- udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie danych osobowych,
- przygotowywanie korespondencji z komornikami w sprawach dotyczących zajęć alimentacyjnych i niealimentacyjnych,
- prowadzenie spraw dotyczących obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, stypendium oraz innych nienależnie pobranych świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy, w tym prowadzenie korespondencji w tych sprawach,
- kompleksowa obsługa dodatku aktywizacyjnego,
- realizacja zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, w tym realizowanie decyzji Samorządu Województwa w zakresie świadczeń z tytułu bezrobocia, współpraca w tym zakresie z WUP,
- sporządzanie list wypłat zasiłków, dodatków aktywizacyjnych i innych świadczeń z FP, EFS+,
- wydawanie rocznych informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11),
- bieżąca współpraca z policją, sądem, prokuraturą i innymi instytucjami w sprawach dotyczących udzielania informacji o zarejestrowanych osobach,
- pomoc w zakładaniu indywidualnych kont osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
- współpraca przy działaniach promocyjnych PUP, w tym przy opracowywaniu planów działań promocyjnych PUP, kampanii informacyjnych i promujących działania WUP i PUP,
- prowadzenie składnicy akt dokumentów dot. zarejestrowanych bezrobotnych i poszukujących pracy,
- uporządkowanie i przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego, zgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizacji zadań PUP.
Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Kochel Justyna
(2025-09-03 11:50:14)